1. Aportacions de les TIC als centres escolars .
Innovació en l'ambit de l'organització escolar del centre. Cal fer una bona coordinació i gestió de l'aula per la incorporació de les TIC.
Innovació en l'àmbit de l'ensenyament a l'aula ( continguts activitat, metodologia i avaluació nova).
Innovacions en l'àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat .L'alumne aprèn al seu nivell pel seu compte prenent apunts ,la qual cosa fa que siga un subjecte més passiu i a més a més el professor li proporciona guies i orientacions a classe contribuint a una millor actitud davant la interacció alumne-professor.
Innovacions en l'àmbit professional docent. ( formació, cursos, treball col·laboratiu )
2. Investigacions sobre les TICs en centres escolars.
- Saber si se li està donant útilitat als ordinadors ( Tics en general ) a l'escola i de quina manera mitjançant :
. Dades estadístiques
. Enquestes a administradors
. Anàlisi Documental
- Efectes i rendiment dels alumnes en l'aprenentatge sobre els ordinadors .
- Estudi valoratiu i qualitatiu sobre opinions, perspectives, enfocaments,valoracions i actituds dels agents educatius externs i del professorat envers l'ús i integració de les TIC en les aules i centres mitjançant:
. Qüestionari d'aptituds
- Valoració de la posada en pràctica dels ordenadors en contextos reals.
3. El Projecte Medusa.
Té el seu origen de dues iniciatives institucionals :
" Plà per al Desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries " es fonamenta en el pilar de l'educació .
" Pacte Social per a l'Educació a Canàries " té coma objectiu millorar la qualitat del sistema educatiu .
Aquest projecte representa un macroprojecte governamental dirigit a :
- Desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que conecten uns centres amb altres.
- Dotació de recursos informàtics elementals.
- La dotació i competència dle profesorat per a l'utilització d'aquestos.
- La qualificació dels alumnes com usuaris intel·ligents de les noves tecnologies.
3.1 Objectiu de la Investigació :
- Identificar els canvis i innovacions generats per l'ús pedagògic de les noves tecnologiesen els centres en els àmbits , organitzatius ,en l'àmbit d'ensenyament en l'aula, i en l'àmbit de professionalitat docent.
- Explorar els processos d'aprenentatge de l'alumnat que ocorren en situacions d'ensenyament recolzades en l'ús d'ordinadors identificant el grau de motivació i actitus de l'alumnat.
- Analitzar la situació d'implementació del Projecte Medusa en els centres identificant els problemes dificultats en relació amb les TIC.
4. Resultats :
Les TIC i l'organització escolar del Centre.
Importànciade figura del coordinador TICque en secundàriamoltesvegadesésgent de tecnologia.
En Primaria el coordinador TIC es un membrede l’equipdirectiu
Problemesde funcionamientde xarxai equipsobsolets.
Les TIC i les pràctiques d'ensenyament a l'aula .
El professoratno genera materialsdidàcticspropis, a pesar que elscentres disposende webs informativessobre el centre.
Les TIC s’utilitzencomcomplementa les activitatsde les assignatures; l’alumanttreballaràde forma individual en elspc’s
El professorsutilitzenelsrecursos CENICE i no elsde Medusa o propis.
Les TIC i l'aprenentatge de l'alumnat.
L'alumnatutilitzaelsordinadorsde forma autònoma.
Elsa alumnesestanmes habituatsa l’úsde les tecnologiesque el professorat, solenpreguntar elsseusdubtesal company.
Alta motiacióde l’alumnatencara que el professoratesta preocupatperla falta de recursos adaptables a les necessitatsdelsalumnes.
Les TIC i el desenvolupament professional del professorat.
En elscentres de secundàriael professoratactuasenseel coordinador TIC, mes autònomsi ambcapacitatd'iniciativa.
En secundàriaelsrecursos informàticsambperspectiva innovadora sónmésutilitzats
La titulaciódel professoratinflueixen la utilitzacióTIC
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada